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Series 1 2 3

The three recent series here presented are drawings made with found materials, recording and insulating tape, floppy discs, adhesive shelf coverings, decorative stickers and occasionally print-text on transparent paper.
Dimensions: Series 1 20cm/20cm
Series 2 10cm/10cm
Series 3 27cm/27cm

Having for so long associated drawing with spontaneous gesture, instinctual reaction and immediate execution, here, the process is dilatory, cautious, materially decelerated, each line, each surface, is cut and positioned (and repositioned and recut) to participate in an as yet unimagined evolving virtual composition. The desire has been to interrupt the reflexive gesture that always knows where its going (and goes nearly always to the same place).
Every drawing starts from a position of neutrality, a single size, a set of materials; the initiation of a work comes with a chance association or flicker of form, elusive or accidental on the vacant surface.

With the temporal distention of the graphic act and the arbitrariness of the materials, interstices between aesthetic decision making and the compositional process develop. The work ceases to be uniquely the inception of its maker and becomes something of a collaboration, a dialogue, often altercation.
Although no invisible hands manipulate these materials, the inner narratives and dramatic content never cease to surprise.

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Les trois récent séries présentées ici sont des dessins réalisés avec des matériaux trouvés, des rubans d'enregistrement et d'isolation, des disquettes, des revêtements d'étagères adhésifs, des stickers décoratifs et parfois des textes imprimés sur papier transparent.
Dimensions: Series 1 20cm/20cm

Series 2 10cm/10cm
Series 3 27cm/27cm

Ayant depuis si longtemps associé le dessin au geste spontané, à la réaction instinctive et à l'exécution immédiate, le processus est ici dilatoire, prudent, matériellement ralenti, chaque ligne, chaque surface, est coupée et positionnée (et repositionnée et recoupée) pour participer à une composition virtuelle encore in-imaginée. Le désir a été d'interrompre le geste réflexif qui sait toujours où il va (et va presque toujours au même endroit).
Chaque dessin part d'une position de neutralité, d'une taille unique, d'un ensemble de matériaux ; l'initiation d'une œuvre s'accompagne d'une association fortuite ou d'un vacillement de forme, fugace ou accidentel sur le surface vide.
Avec la distension temporelle de l'acte graphique et l'arbitraire des matériaux, les interstices entre la prise de décision esthétique et le processus compositionnel se développent. L'œuvre cesse d'être uniquement a la conception de son créateur et devient une sorte de collaboration, un dialogue, souvent un altercation
Bien qu'aucune main invisible ne manipule les matériaux, les récits intérieurs et le contenu dramatique ne cessent de surprendre.